woensdag 1 augustus 2007

Argentijnse humor

Gisteren, op weg naar mijn Spaanse les, kwam ik in een taxi terecht waarvan de bestuurder (net als ik) Independiente-aanhanger was. Na een kort gesprekje over het voorbije seizoen vroeg ik hem wie op dit moment eigenlijk de sterspeler van het team is. Zonder na te denken antwoordde hij: 'el utilista'. Had ik nog nooit van gehoord, maar het transferseizoen had ik ook niet echt scherp in de gaten gehouden. Op mijn vraag waar die dan wel vandaan kwam werd met vragend opgetrokken wenkbrauwen gereageerd, waarna de man mij vriendelijk uitlegde dat 'el utilista' degene is die bij blessures het water het veld op draagt...........

By the way: verheug je niet op een mooie reportage uit de dierentuin; de rij bleek erg lang. En jullie weten allemaal wat mijn officiele standpunt ten aanzien van in de rij staan is; als God had gewild dat ik in de rij had gestaan dan had hij me wel in Oost-Europa geboren laten worden. Vanavond wel iets anders om later over te schrijven: Een concert van de wereldberoemde Braziliaanse rapper/producer Marcelo D2 (http://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_D2). Als dat geen mooi alternatief is!

3 opmerkingen:

Arthur Noniem zei

Hoi hoi,

en ben je wel bij die rapper binnen gekomen of stond daar ook een rij...

Pronkjuweel zei

hoi!! leuk je gisteravond even in het echie aan de on line gehad te hebben!!
langzaam maar zeker worden wij iets meer doorgewinterde internet gebruikers. als we de goede mensen maar om ons heen hebben die zelfs op afstand aanwijzingen kunnen geven!!!
het vervolg van je bsas ervaringen lezen we na de vakantie wel!!
en je weet het....vanaf september af en toe in het spaans!!
groetjes voor karina vanuit bussum...kees en henny.

Pronkjuweel zei

Hey Daco,
net terug van vakantie valt er weer een boel te lezen. Het klinkt alsof je je prima vermaakt daar in Argentinie! Wel grappig dat je daar zomaar in de upper class tussen de ambassadeurs zit!
Wij hebben ons de afgelopen drie weken prima vermaakt in Italie (Aosta, bergen!) en Frankrijk (Drome/Provence, heuvels en Lyon). Ik denk dat jouw koelbox nooit verder geweest was dan Haarlem, nu heeft 'ie toch zijn dinsten bewezen in het buitenland. Nu dus weet thuis, Tako gaat maandag weer aan het werk en ik heb heel luxe nog bijna twee weken te gaan! Moet dus ook nog wel wat tijd vinden om aan een van je boeken te beginnen!
heb je behalve een blog en mailadres ook nog een 'echt' adres?
groetjes,
Karen (en ook namens Tako..)