maandag 6 augustus 2007

De Pumas

Allereerst natuurlijk de update van het optreden van Marcelo D2: geweldig! Redelijk kleine ruimte voor zo'n groot artiest, maar ja, het was dan ook zijn eerste optreden in Argentinie. In het voorprogramma 2 lokale Ali B's, en ik moet zeggen dat (ondanks dat ik niet alles begreep) hun teksten mij wat meer uit het leven gegrepen overkwamen dan die van bijvoorbeeld lange Frans. Een welbestede avond. Voor de geinteresseerden: zijn laatste album heet ' Meu Samba e Assim', beschikbaar op eMule.




Afgelopen zaterdag weer 'een eerste'; namelijk de eerste rugbywedstrijd die ik ooit bezocht heb. De broer van een vriendin van Karina blijkt een Puma: een speler van het nationale team van Argentinie. Vrijkaartjes dus! De wedstrijd was tegen het altijd lastige Chili en was een opwarmertje voor het WK dat binnenkort in Frankrijk wordt afgewerkt. Opwarmertje bleek inderdaad een van toepassing zijnd woord: na een bloedstollende wedstrijd won Argentinie met 70-14. Maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Na afloop nog een hapje eten in het Soul-cafe (vlees, leuke tent!), en de zaterdag zat er ook weer op.

In de categorie ander nieuws: ik heb een leren jack aangeschaft! Zal wel de midlife zijn, maar er is hier zoveel leer te koop dat je er gewoon niet aan ontkomt. Karina had een leren jas in de aanbieding gezien in een winkel hier vlakbij (300 pesos - 10%= 65 euro), en als je binnen bent kijk je toch even mee, nietwaar? Ik had er al snel een gevonden, maar zoals bij alle kleding hier bleek mijn maat een probleem. Maar.... 'dan maken we hem toch gewoon op maat'? Tuurlijk! De prijs bleef gelijk (590 pesos - 10%= 125 euro) en ik kan hem morgen ophalen. Foto volgt uiteraard. Nu nog een paar slangenleren laarzen ;-)

En in de categorie opmerkelijk: gisteren zaten Karina en ik nietsvermoedend TV te kijken en kwamen we al zappend terecht bij de Argentijnse versie van 'Dancing with the Stars'. Alleen: om een en ander nog aantrekkelijker te maken hebben ze dit seizoen een kleine verandering doorgevoerd. Het is nu 'Paaldansen met de Sterren'. Showtime!

Volgende keer: originele Argentijnse recepten. Karina blijkt namelijk ook nog te kunnen koken!!

7 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

Zo, klinkt goed allemaal!! erg leuk om je van zo'n afstand een beetje in de gaten te kunnen houden, dus ik dacht, laat ik maar even een berichtje achterlaten. Heb je in ieder geval het idee dat t ook regelmatig gelezen wordt!!
In september start onze cursus Spaans, en ergens in 2008 hopen wij het mooie Argentinie in het echt te komen bekijken, dus we houden jullie op de hoogte!

Groetjes, Marlon.

Pronkjuweel zei

Hey Daco en Karina,

Wat een feest is het daar in A. Van het ene evenement rol je in het andere en zeer gevarieerd!
Jammer dat Ton weigert om naar Rotterdam te gaan voor honkbal, want dan hadden we vast ook nog wel een leuke wedstrijd kunnen zien. Nu is het dus wachten op Haarlem.

Ik vermaak me hier verder prima, zeker de afgelopen week toen Evie en Vincent bij Rene en M. waren.
Je moeder herinnerde me op tijd aan het feit dat ik weer een thuisblijversfeestje kon regelen. Dat werd een heel gezellge avond met T&T, N&N, A&S en Guus, die het als enige ondernemer af en toe wel lastig had tussen al die (semi-)ambtenaren.

De dag ervoor ben ik met de man, die zo vaak aan het woord was bij el Verano, op pad geweest en dat was ook al gezellig!
Nog 2 1/2 week en dan heb ik vakantie. M'n steen (serpentijn) ligt al klaar!
Verder is het nog zoals het was; Evie moet haar scriptie gaan afronden en Vincent wat leuks bedenken voor het komende jaar. Een klant van mij heeft de nationale ombudsman ingeschakeld, omdat ze het niet eens was met mijn trajectbegeleidng en zo blijven we 'scherp'.
Geniet verder in BA en tot later!

gr. Berry

Pronkjuweel zei

Hoi Daco en natuurlijk ook Karina,
Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Hier alles prima, heerlijk 3 weken genoren van lekker weer en het mopoie franse land. De Ventoux is beklommen door Stef, Sander en Sebastiaan. Was ook voor de toeschouwers erg leuk.
En nu weer aan het "gewone leven"begonnen. Is ook weer leuk.
Veel plezier daar, maar zoals ik al schreef, dat gaat je aardig af.
Angele

Pronkjuweel zei

Zo, ben alvast benieuwd naar de recepten!! Volgens mij heb ik hier nog ergens recepten voor boerenkool en hutspot, in het Spaans, dus als je behoefte hebt...
De tuinset bevalt overigens erg goed. Als het weer weer een beetje meewerkt zal ik er een fotootje van maken, als een soort van aandenken ;-)

Leuk om zo op de hoogte te blijven, en wie weet tot in Argentiniƫ ooit nog eens...

Groetjes, Anouk & Entse.

nico en nol zei

leuk zo je te kunnen volgen en vooral ook prettig verbaasd over je dans- en schrijfkwaliteiten! Die laatste voorheen alleen zichtbaar op sinterklaasavonden. Argentinie doet je goed! Denk niet dat die leren pump je zullen staan, maar sta -zoals je weet- voor veel open! En een leren jack kom ik vast zelf een keer bij jullie kopen, want goedkoper kan niet! Groet aan Karina van je peetoom! (die titel schijnt speciale privileges in zich te bergen in katholieke landen.....

nico en nol zei

....nog meer, want het zal je ook verbazen dat je peetTANTE (xKa voor niet-(aangetrouwde)Pronken...)op haar vakantie samen met Oom Kees en Tante Hennie in Frankrijk gelijk op de eerste dag een kerk bezocht!!!!...dit is op zich al nieuws want welk cultureel erfgoed dan ook, ze laat ze graag onbewonderd) en -vroom als ze is- daar kaarsen op stak voor opa, gijs en oma.....Het kan verkeren.....

Pronkjuweel zei

Nou Duc, je ziet er speedy uit hoor in je leren jackie, misschien had ikzelf voor een ander kleurtje gekozen, maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. De kerken in Frankrijk was de moeite waard en niet zo groot dat je je hele dag erin kwijt bent. Ach een mens kan veranderen, of zich aanpassen, en in het kader dat vroomheid in Argentinie hoog in het vaandel staat dacht ik, je kunt er maar geweest zijn en dan ook nog met getuigen.Pa zal hebben genoten van z'n kaarsje, want Henny dacht alleen aan Ma en Sanne alleen aan Gijs, je ziet ik red de familie weer. Als het goed is gaat onze cursus Spaans binnenkort ook weer van start en ik probeer om voor die tijd in ieder geval mijn boeken op te sporen. Jullie horen weer snel van me X Peettante Ka