maandag 3 september 2007

Japanse huisvlijt


Een weekje geleden zaten (of eigenlijk lagen) wij te kijken naar het Gourmet-channel. Mijn favorite 'voorkoker' is een Japanse chef die liet zien hoe je eigenlijk Sushi maakt. Dat zag er niet al te moeilijk uit, dus toen wij afgelopen zaterdag in de buurt van Chinatown waren hebben we het een en ander aangeschaft om dat ook eens te proberen. Gisteren was het zover. Met een gezonde dosis overmoed begonnen we met het koken van de rijst en het heel fijn snijden van alle ingredienten. Na een uurtje kokkerellen bleek de moeilijkheidsgraad inderdaad wel mee te vallen, zie foto voor het resultaat. En het was nog goed binnen te houden ook!

Ander nieuws: ik heb mijn eerste baantje. Weliswaar tegen een heel geringe onkostenvergoeding (50 pesos per maand), maar daar gaat het even niet om. Waar het wel om gaat is dat ik als 'Alfabetizador' aan de slag ga: in het kader van een nationaal programma ter bestrijding van analfabetisme ga ik de komende 5 maanden 1 keer per week als docent een vijftal Argentijnen/Argentijnsen uit een arme wijk lezen en schrijven leren. Lijkt me een mooie ervaring, en sluit bovendien prima aan bij de heersende trend in de familie om de ranken van het onderwijs te versterken. Mijn oma zou trots op me zijn!

7 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

Nou Daco, niet alleen je oma is trots op je, je allerliefste Peettante ook hoor en niet zo'n klein beetje. Door deze zet zit je in ieder geval weer in het werkzame leven en kun je het allemaal uit gaan breiden, je moet toch ergens beginnen en het toont wel aan dat je graag wilt. Die Japanse hap zag er i.d.d. niet verkeerd uit, maar ik vind het altijd veel rijst en weinig inhoud, terwijl ik dus niet zo van rijst hou maar vaak des te meer van de geboden inhoud, die je vaak pas na lang puzzelen en pielen vindt, al met al niets voor mij. Ons weekendje Kijkduin was weer ouderwets gezellig en we hadden het weer enorm mee. Tot gauw maar weer XKa

Pronkjuweel zei

bijzonder te zien wat een talenten je bezit. Eerst een proeve van bekwaamheid op sushi gebied en vervolgend ga je je bekwamen op onderwijsgebied. Volgens mij heb je je draai al aardig gevonden.
Ben zeer benieuwd naar je belevenissen en vind het dan ook erg leuk iedere keer op je blog weer erg leuke stukjes te lezen.
Hartekijke groet ook aan Karina en veel succes

Pronkjuweel zei

kwam er te laat achter geen naam onder het stukje geschreven te hebben.
Nogmaals dus gegroet vanuit het killie, miezerige Blaricum. Angele

Arthur Noniem zei

SHOW ME THE MONEY!!!


Nee hoor, lijkt mij erg leuk om te doen en inderdaad sluit het goed aan bij de rest van de familie...

Karin moet niet zo zeuren en liever een voorbeeld nemen aan haar dochter (die rijst verrukkelijk vindt). Hoe gaat het met de rest van de contacten (ik neem aan dat je die niet wilt gaan opdoen onder de analfabeten!)


ttfn

Naughty group zei

Die Sushi ziet er inderdaad goed uit. Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar om ze echt rond te krijgen met de vulling precies in het midden was nog best lastig (tips?)... Laatst was helaasde sushi-afhaal dicht toen we in Amstelveen waren, dus we moeten nog maar eens terug.
het klinkt inderdaad alsof je je prima vermaakt daar, maar wij horen natuurlijk ook vooral (alleen?) de leuke dingen... Ben wel benieuwd hoe je je dag doorbrengt als je niet aan het kokkerellen bent;-)
Succes met de analfabeten, hier in het Almeerse onderwijs gaat het best goed. Dit jaar groep 8 twee dagen en dat is leuk.
Groeten uit Amsterdam, Karen

Pronkjuweel zei

...ziet er prima uit!!! krijg er weer zin in. marlon is bij ons de sushi expert...zal haar eens vragen of ze na haar vakantie weer eens aan de slag gaat.
en wel erg leuk om te horen dat zelfs jij aan de slag gaat op onderwijsgebied...de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
heel veel succes, we horen de resultaten wel. groeten uit bussum. henny.

Aad van Kempen zei

Hoi Daco,

Leuk om te lezen hoe het je vergaat in Bogaard Aires. En dat je het zo goed naar je zin hebt! Nog geen aspiraties in een LogicaCMG vestiging met natuurlijk een Result centre :)

Groet,

Aad