maandag 17 september 2007

Rugby en Bocca

Zoals ik een aantal weken geleden al meldde is Rugby een populaire sport hier. En omdat het WK Rugby nu plaats vindt staat Argentinië tijdens de wedstrijden van de Pumas (zo heet het nationale team hier) even stil. Cafés gevuld met kijkers en minder mensen op straat. De openingswedstrijd was tegen Frankrijk, en geheel volgens (Argentijnse) verwachting werd Frankrijk verslagen. Inmiddels is ook Georgie aan de zegekar gebonden en staat de wedstrijd tegen Namibië voor de deur. Die deur gaat zaterdag open en het kijkfeestje is gepland. De liederen zitten er inmiddels aardig in (Yo te daré, te daré una cosa, yo te daré, una cosa que empieza con P, Pumas!) dus er mag gezongen worden.


Ook geweest: het afscheid van Julio Bocca, de Argentijnse superbalerinus. Samen met Karina genoten van de voorstelling en me verbaasd over de theateretiquette alhier. Waar men in Nederland begint als iedereen zit en de deuren gesloten zijn, zo begint men hier gewoon als de instroom in de zaal nog in volle gang is. Van de eerste 10 minuten (zowel vóór als na de pauze) heb ik dan ook niet zo heel veel meegekregen, maar over het algemeen meer dan de moeite waard. En Julio stopt, dus dat heb ik toch maar even meegepikt!

Mijn zoektocht naar werk heeft tot nu toe niet in iets concreets geresulteerd, of het moet zijn dat ik een nieuw squashmaatje heb in Bas en redacteur wordt van het Nederlandse maandblad hier. Vorige week damkzij de introducties van Niek gesproken met een aantal Nederlanders (Eugenie die een vertaalbureau heeft en hoofdredactrice is van het maandblad, Bas en Peter die hier hun eigen offshore bedrijf hebben, en Andre van de Nederlandse kamer van koophandel) en in ieder geval een hoop wijzer geworden. Van hun ook weer andere namen gekregen, dus het bouwen van het netwerk gaat gestaag verder. Het zal mij benieuwen!

Verder via deze onsympathieke weg verder een sympathiek bedankje voor Ome Hans en Tante Els die mij op mijn afscheidsfeestje van voldoende cash voorzagen om 2 keer goed uit eten te gaan. De eerste keer bij Manzini (zie foto), een fijne Italiaan hier om de hoek, en de 2e keer bij La Cabrera Norte, dat zich nu officieel mag beroepen op het feit dat het op mijn lijstje met favoriete restaurants te Bs As staat. Wat een vlees! Top. Dus iedereen die ooit nog eens deze kant op komt: vraag naar La Cabrera Norte, Cabrera y Thames (Palermo).




Op voetbalgebied heeft Independiente zich hersteld van een klein dipje (2 gelijke spelen en een nederlaag) door de laatste 2 partijen weer te winnen. Denis is topscorert met 11 goals en we gaan (weliswaar samen met Boca Juniors) weer aan kop van de lijst.

De agenda:

- Vrijdag even op en neder naar Colonia, Urugay, met de Buquebus (=boot) vanwege de noodzakelijke vernieuwing van mijn toeristenvisum.
- Volgende week een weekendje op en neder naar Tucuman, naar de familie van Karina, in verband met de verjaardag van haar nichtje Lucia (3).
- Meer gesprekken met Nederlanders hier en hopenlijk met één (of meer) van de bedrijven waar mijn CV nu ligt.

En voor de oplettende lezertjes: ja, ik heb mijn accenten teruggevonden! En voor de mensen die zich afvragen hoe ze de woorden 'hijo de ****' precies kunnen gebruiken, bijgaand fragment van de Argentijnse Koefnoen, Todo por dos pesos. Erg grappig. http://www.youtube.com/watch?v=-Jpxlwcrhxw

4 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

Je amuseert je nog steeds aardig. Wie weet werpt dat netwerken binnenkort zijn vruchten af en kan je naast alle andere leuke dingen, waar je nu je dagen mee vult , ook aan het werk. Geduld blijft een schone kunst! Verder is het hier aardig herfstig, met af en toe een aardige 20 gr. dag. Ga me weer wat op basic spaans storten omdat we in okt.paar dagen naar Madrid gaan. Groet aan Karina en veel plezier en succes. Angele

Pronkjuweel zei

Hij is geinig die Todo alleen krijg ik het geluid er niet bij. Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar toch. Ik heb nog niets van ons Spaans gehoord, maar dat zal nog wel komen en anders is het pech. Hoop dat al je contacten uiteindelijk lijden tot een wijze job en voor de time being lijkt me dat stukjes schrijven ook wel erg aardig, want je schrijft een aardig krabbeltje weg en dat zal jou nu in het spaans ook wel lukken. We houden contact en de garoente aan Karina XKa

Pronkjuweel zei

Mijn lijden kan beter leiden worden anders wordt het allemaal zo pijnlijk en dat willen we natuurlijk niet XKa

Pronkjuweel zei

Jammer dat Karin het zelf al zo snel door had!

Na een heerlijke break in Frankrijk, met een mooi resultaat-al zeg ik het zelf, zit ik er na een week werk weer helemaal in. Geniet nog even van alle andere klussen Daco. Ik heb het idee dat dat werk niet meer zo heel lang op zich laat wachten. In Nederland doen ze heel wat langer over het inburgeren.

Net nog buiten op een terras in Barneveld nageborreld met de heren collega's, een mooie herfst hebben we hier dus. Als Vincent mazzel heeft kan hij zaterdag/zondag zijn alles-in-1 feest (19 - examen- vertrek naar Australie) buiten vieren.
Geniet lekker verder, Evie's scriptie is echt naar de 2e lezer gegaan, dus ze kan bijna de reis naar jullie boeken...

Gr voor Karinan en jou!
Berry