dinsdag 25 maart 2008

Breaking News...

Het is nu dinsdagavond 19:36 in Buenos Aires, en op TV is zojuist een toespraak van presidente Cristina Kirchner uitgezonden. De boeren (even simpel gezegd, ligt iets gecompliceerder) hebben een groot aantal snelwegen geblokkeerd en het verkeer schijnt in het hele land een chaos te zijn. Cristina zei in de toespraak dat de boeren zich eigenlijk maar aanstelden en gaf aan er niet over te denken om iets te gaan doen. Karina en ik zaten (of eigenlijk lagen, de TV staat op de slaapkamer) te kijken toen er langzaamaan steeds meer geluid van buiten binnendrong. Karina herkende het gelijk; het is in Argentiniƫ gewoonte om bij wijzen van protest met z'n allen op een pan te slaan, en dat bleek er dus ook aan de hand. Bij ons om de hoek (in Rodriguez PeƱa, als je het dan echt weten moet) bleken de bewoners het niet met Cristina eens te zijn en ze gaven daar dus muzikaal uiting aan. Karina leefde helemaal op ('Que se vaya, la h*** de p***') en wilde gelijk naar buiten. Wij hebben dus even een rondje gemaakt, en het geluid bleek op straat nog indrukwekkender. Mijn eerste crisis! Live! Als dat niet spannend is.....

Karina heeft me aangeraden morgen even stevig te gaan pinnen, dus dat moesten we dan maar doen. Terwijl ik dit zit te tikken ebt het geluid al langzaam weg; dat schijnt te komen omdat de toespraak afgelopen is. En nu zwelt het weer aan. Ik ga trouwens zo de oesters klaarmaken die we gisteren in Barrio Chino gekocht hebben, dus voorlopig hebben we nog te eten. En na het eten toch maar weer even een rondje maken. En dan slapen. Als er tenminste niet zoveel lawaai meer is. Het zal mij benieuwen.......

Uiteraard heb ik een filmpje gemaakt; dat is hier te vinden (let op de passerende mevrouw met de 2 deksels). Geluid lekker hard zetten voor het gewenste effect! En voor de studiebollen: een artikel uit de krant hier.

En ja mam, ik zal voorzichtig zijn ;-)

Geen opmerkingen: