zaterdag 10 november 2007

Het bestaat dus wel!

Ja, je ziet het goed. Honkbal! Afgelopen zondag was het zulk mooi weer dat ik zin kreeg om een potje honkbal te gaan kijken. Enig speurwerk op internet leverde op dat het dichtstbijzijnde veld dat van Daom was, en dat ze ook nog thuis speelden in het kader van de Liga Metropolitana en wel tegen Jupiter. Een snelle douche en een lange taxirit later hadden we het veld gevonden en bleek het al 1-0 voor Daom te staan. En ik moet zeggen; het niveau viel mij niet tegen. Atletisch gezien zat het wel snor, tot mijn verassing sloegen ze met hout, maar waar het duidelijk aan ontbreekt is honkbalintellect (het tweede honk stelen als je twee punten achterstaat in de 9e inning, squeeze-play met 2 uit en 3 wijd kaal, scoopen in het outfield in de 3e inning, dat soort dingen). Maar desalniettemin een leuk potje om te zien, 5-4 voor Daom na 10 innings. De barman in de kantine bleek Nederlands te spreken; hij had in de jaren ‘80 4 jaar in Amsterdam gewoond. Hij bleef maar zeggen dat hij het WK van 86 had bijgewoond op uitnodiging van zijn goede vriend Guus van der Heiden. En alle gegevens zijn genoteerd, ik mag me als ik zin heb melden om een keer mee te trainen. Zal mij benieuwen.

Verder was er nog ons bezoek aan San Nicolas. Na een busrit van een kleine 4 uur (en dat is helemaal niks hier!) kwamen we aan in San Nicolas en zijn we begonnen met een ontbijtje. Daarna vlug naar de kerk waar het beeld staat. De maagd van San Nicolas is namelijk erg populair hier, dus we konden achteraan aansluiten. Het hele verhaal deed me aan Lourdes denken; ook hier in de omringende straten jerrycans genoeg te koop om het geneeskrachtige water mee terug naar de provincie te kunnen slepen. Uiteraard wel nadat het gezegend is in de kerk (zie foto)! Vervolgens een lekker hapje gegeten voor de lunch (vlees!), en langzaam aan weer naar de busterminal om de thuisreis aan te vangen. Al met al wederom iets leuks om gedaan te hebben.

Maar het belangrijkste nieuws komt deze keer uit Nederland: ik ben weer trotse oom-op-afstand, deze keer van Emmee. Gelukkig maken skype en de opgestuurde foto’s en filmpjes een hoop goed, maar ik zie uit naar de persoonlijke kennismaking. Dat moeten we dus maar gaan regelen!

Op het Unicef-evenement van Karina was een aantal bekende Argentijnen present, waaronder Pablo Marcovsky. Pablo Marcovsky blijkt niet alleen journalist/presentator, maar ook jazz-keyboardist. Omdat de samenwerking hem kennelijk ook goed bevallen was kregen Karina en 2 collega’s (Soledad (rare naam eigenlijk, ‘eenzaamheid’) en Fernanda) de uitnodiging om eens te komen kijken als hij speelde. Te gek swingend plan, dus afgelopen vrijdagavond zaten wij in een donkere kelder aan Avenida Corrientes te genieten van een viermansformatie die de pannen van het dak speelden. Weer een kruisje dat kan worden gezet.

Op de agenda:
- Ik wil er nog niet teveel over zeggen (voor omdat namelijk in verband met de jinx (jinks? djinks?), heb ik van Keet (Jappie? Ivo?) geleerd dat woord!)), maar waarschijnlijk ga ik binnenkort weer aan de slag. Twee weken geleden voor het eerst gesproken met een mede-Nederlander die hier een bedrijf heeft, open source ERP-pakket voor middelgrote bedrijven. Zodra er meer zeker is laat ik het uiteraard horen.
- De inmiddels 4e quiz staat voor volgende week op het programma, en het is weer mijn beurt om de vragen te maken.

En als uitsmijter deze keer een klassieke poep- en piesgrap: de naam van deze Argentijnse stad zorgt onder Nederlanders altijd voor de nodige hilariteit..... ;-)

5 opmerkingen:

Tomba zei

Daco voor de goede orde:

A jinx, in popular superstition and folklore, is:

A sort of curse placed on a person that makes them prey to large numbers of minor misfortunes and other forms of bad luck;

A person afflicted with a similar curse, who, while not directly subject to a series of misfortunes, seems to attract them to anyone in his general area.
An object or animal that brings bad luck.

A common slang term used when two people say the same thing at the same time (said as a game amongst the young and young hearted which suggests some kind of spooky supernatural interference).

The superstition is sometimes used when talking about a future event with too much confidence. A statement like "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx by tempting fate. After such a statement, failure would be ironic. For the human mind, the irony makes it all the more likely. This therefore brings bad luck: it is a "jinx".

Lijkt me duidelijk dat we binnen 6 maanden je Argentijnse naturalisatie vernemen in verband met de selectie in het Argentijns negental.

Groet,

GKL

Tomba zei

Daco voor de duidelijkheid:

A jinx, in popular superstition and folklore, is:

A sort of curse placed on a person that makes them prey to large numbers of minor misfortunes and other forms of bad luck;

A person afflicted with a similar curse, who, while not directly subject to a series of misfortunes, seems to attract them to anyone in his general area.
An object or animal that brings bad luck.

A common slang term used when two people say the same thing at the same time (said as a game amongst the young and young hearted which suggests some kind of spooky supernatural interference).

The superstition is sometimes used when talking about a future event with too much confidence. A statement like "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx by tempting fate. After such a statement, failure would be ironic. For the human mind, the irony makes it all the more likely. This therefore brings bad luck: it is a "jinx".

Overigens zullen we binnen 6 maanden vernemen van je Argentijnse naturalisatie. Dit uiteraard in het kader van je selectie in het Argentijns Negental. Let op: opleidingsgelden kunnen worden overgemaakt naar reknr 47596759 t.n.v. Reserve reserves, Bussum.

Groet,

GKL

Pronkjuweel zei

Hoi Duc,
Wat gaaf zeg, een baan, ben rete benieuwd en dat honkballen komt ook wel goed. Ze hebben je nog niet zien spelen, maar ik denk dat er meteen een afnclub opgericht gaat worden. A.s woensdag is mijn strippenkaart voor de sapjes al weer op, dus dan ben ik er weer klaar mee, met al mijn ziekenhuisbezoekjes. Gister zijn volgens oud gebruik weer de lootjes getrokken en ook dit jaar ging dit weer in volledige harmonie, zonder al te veel steekpartijen. Groetjes voor Karina en een dikke kus voor allebei, van je aller-aller-allerliefste peettante

Pronkjuweel zei

wat leuk daco...wij blijven voor je duimen en je weblog lezen. emmeeis inderdaad een schatje, gelukkig dat er skype, internet en noem naar op is, blijf je toch van alles op de hoogte.
succes met honkbal....we horen wel van je !!!
groet uit bussum, henny.

Keet zei

Daco,

Kan het niet beter uitleggen dan de GKL.....Maar goed dat je er nog niet zoveel over zegt!
Succes verder en ik blijf je belevenissen volgen..

Misschien moet je je trouwens gelijk als coach aanmelden....

Gr Keet