vrijdag 5 oktober 2007

Klein quizje....

Binnenkort een iets uitgebreidere update met onder meer en onder andere mijn bezoek aan San Miguel de Tucumán in verband met de verjaardag van Lucia, het petenichtje van Karina, maar om alvast een beetje in de stemming te komen een spelletje. Op bijgaande foto staat de asado van afgelopen vrijdagavond. De vraag is: hoeveel personen waren er uitgenodigd? Kleine hint: op het rooster ligt een dikke 5 kilo (uitstekend!) vlees, 3 kilo (hele goeie!) worst en een beetje groente. Vóór de asado liggen nog een paar bakjes gesmolten kaas (provoleta). De winnaar tracteer ik op een biertje; hetzij hier, hetzij de volgende keer dat ik in Nederland ben.

5 opmerkingen:

Harm zei

De Argentijnse Asado staat voor grote hompen vlees, hetgeen meestal zonder saus (Europese variant) wordt gegeten.

Maar daar gaat 't hier niet om. Op z'n Hollands heb je in totaal zo ongeveer 8 kilo aan vlees. Ik schat genoeg voor een kleine 25 man.

Quiz voor Daco, het diepste punt van de USA is (Naam en Diepte (+/- 5%) en is gelegen in welke vallei.

Pronkjuweel zei

Ik denk dat Harm aan de erg hoge kant zit.
Als je uitgaat van zeer royale Hollandse porties (ongeveer een half pond) dan zou je uitkomen op 32. Inmiddels begrepen dat Argentijnen wel weg weten met vlees zou je als je de porties verdubbeld uitkomen op 16.
Maar voor alle zekerheid gok ik op 10 personen.
mama / Tonny

Pronkjuweel zei

hoi daco....tijdje stil geweest vanuit het bussumse...maar laat ik me ook eens in de gokhal wagen......ik gok op 15 man/vrouw.....
smakelijk eten trouwens!! henny

Arthur Noniem zei

Amateurs, de vraag was niet hoeveel mensen het genoeg voor was, de vraag was hoeveel mensen er waren uitgenodigd en het antwoord op die vraag is:

- volgens Flor: 10
- volgens Mariska: 9
- volgens mij: 8

tsk tsk tsk...

Ik sprak trouwens laatst een ex-electricien maar die was niet gestopt omdat ie niet meer tegen de spanning kon, hij kon juist niet aarden...

Pronkjuweel zei

Onder het mom "ook een Argentijnse gek heeft een gebrek" hou ik het aantal genodigden voor deze ietwat pompeuse maaltijd op het gekkengetal 11.
Wat ik mis zijn wel de broden en de salaldes en de overheerlijke satesaus, maar dan zou het Asate worden i.p.v. Asado. Hoop evenzogoed dat jullie er lekker van hebben gesmuld, maar dat zal wel. Groetjes aan Karina en XKa, je aller-aller-allerliefste PEETtante.