donderdag 11 oktober 2007

Het zijn de kleine dingen die het doen (deel 3)

Eergisteren was het zover: zomerinkopen doen. Ik had maar 20 kilo tot mijn beschikking toen ik deze kant op ging, dus zomerkleedjes had ik niet ingepakt. Van Karina had ik begrepen dat ik naar Córdoba tussen 4200 en 5000 moest, want daar zitten alle outlets van grote merken. Zij zo gezegd, ik zo gedaan (zo werkt dat, nietwaar heren?). Maar al snel dook het bekende 'Daco-in-Zuid-Amerika-kleding-probleem' op: naar Argentijnse maatstaven ben ik een grote jongen (letterlijk dan). Bij elk leuk shirt moet ik steeds vragen of ze die ook in een 'taille mas grande' hebben. Ik kreeg steevast een onverstaanbaar antwoord (fonetisch iets van 'ekkies elluh'), totdat ik na de derde keer doorhad wat ze bedoelden: XL! De 'iks' heet hier dus echt 'ekkies', terwijl de 'el' hier wordt uitgesproken als 'elluh'. Uiteindelijk met 8 shirts tevreden huiswaarts gekeerd, en allemaal 'ekkies elluh'. Zitten als gegoten........ ;-)

6 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

Ach Daco, als je haar maar goed zit en dat lijkt tot nu toe op de foto's geen probleem en ook die Argentijnen zullen toch wel een keertje groter gaan groeien ? Anders kun je altijd nog aan onze eigen Willem A. vragen, waar hij z'n shirtjes koopt als Maxima vergeten is voldoende kleding voor hem in te pakken.Ik heb net de kasten omgeruild naat winetrkleding, maar dat is nog niet echt nodig, het hangt er een beetje tussenin, niet koud en niet warm- ies gemoeilijk. Gister trouwens bij Ellen geweest, een leuk knulletje die Frans, grote blauwe ogen en amper haar, maar wel vriendelijk lachen naar ons, ik was er samen met Maris en na half Hilversum te hebben doorgereden waren we er dan eindelijk, gezellig bakkie thee gedaan, Fransje bewonderd en toen weer naar huis.Nou ik spreek je wel weer op papier, XKa, je aller-aller-allerliefste PEETtante

Pronkjuweel zei

....zou er een fotootje van de nieuwe aankopen af kunnen....ben nwel benoeuwd naar de "gegoten" t-shirts......
het is hier momenteel prachtig herfstweer...kijk maar even op anouk's log, zie je een kleine collectie paddestoelen.
geniet van jullie zomer, gaan wij het doen van de herfst en de winter!!!
gegroet, henny.

Pronkjuweel zei

Hoi Daco,

Tevreden met de 3e plaats voor de Argentijnse rugbyers?
Evie gaat volgende week weer vol gas met haar scriptie aan de gang en wie weet lukt het dit jaar nog!

gr. aan Karina en geniet lekker verder, Berry

Pronkjuweel zei

Hoi Daco,

Tevreden met de 3e plaats voor de Argentijnse rugbyers?
Evie gaat er volgendeweek weer vol gas tegen aan met de scriptie. Wie weet lukt 't dit jaar nog...
Gr. aan Karina en geniet lekker verder, Berry

Pronkjuweel zei

Heeft 'bogaard aires' zomervakantie? 't is wel heel stil aan de overkant, gr. Berry

Pronkjuweel zei

Je hebt het weer dik goed gemaakt!
gr. Berry