maandag 16 juli 2007

Overdressed


Allereerst even iets rechtzetten: ik ben de vorige keer geheel ten onrechte vergeten te vermelden dat de vrienden van Karina inmiddels twee weken geleden een welkomstfeestje voor me georganiseerd hadden. Ze schijnen me al aardig te kennen, want ze hadden een soort ganzenbord-quiz in elkaar gedraaid. En al zeg ik het zelf: ik heb me er aardig doorheen geslagen. Op vragen als: ' wat is de bijnaam van het nationale rugbyteam van Argentinie' en ' welk van de volgende ingredienten hoort er niet thuis in empanadas uit Tucuman 1) vlees 2) ui of 3) aardappel' wist ik de antwoorden zonder problemen op te lepelen (de Puma's, 3). De prijs bestond uit een handig en -zaam woordenboekje over het dialect wat hier gesproken wordt. Grappig, met als absolute hoogtepunt het woord 'Diego'; dat wordt hier gebruikt als equivalent voor 10 pesos aan marihuana!

Vorige week donderdag was het zover; het gala van de europese club in het Palacio de Paz. Mooie plek. Ik had na wat gezoek toch een smoking op de kop weten te tikken, want de uitnodiging vermeldde 'traje oscuro'. Wie schetst dan ook mijn verbazing toen ik van de 400 aanwezigen als enige in smoking bleek te zijn! Maar niet getreurd, beter over- dan underdressed, nietwaar? We werden keurig aan tafels gezet en het was gezellig. De aanwezige ambassadeurs bleken in een aparte genodigdenzaal te zitten, maar met dank aan Karina hadden we ons daar snel na het toetje naar binnen gepraat. Vervolgens bleek het netwerk van Karina prima in elkaar te steken, want zodra we binnen waren kwam de ambassadrice van Oostenrijk even gedag zeggen. Het orkest zette net een Wals in, en wie ben ik dan om niet even een dansje met haar te maken? Die kan dus ook van het to do-lijstje. Daarna nog gezellig geborreld met een aantal Nederlanders, wat Zweden en de ambassadeur van Slovenie. In deze zaal kwam mijn smoking trouwens prima tot zijn recht; ik heb nog nooit zoveel (uitstekende!) champagne aangeboden gekregen (en gedronken). In de ogen van de moso's betekent een smoking kennelijk belangrijk, dus bijschenken...... Kortom: topfeestje.

Verder van het weekend in de barrio China geweest om inkopen te doen. De supermercado bleek bijna alle basisingredienten te hebben, alleen zoete chilisaus bestaat hier niet. Met de op de kop getikte ingredienten hebben we vervolgens thais gekookt; een smaak waar Karina nog een beetje aan moet wennen. Maar ze vond het wel lekker (zei ze).

Argentinie - Brazilie, de finale van de Copa America, viel wat tegen. We zaten in een Argentijnse kroeg te kijken, wat op zich heel gezellig was. Minder gezellig was de snelle voorsprong van Brazilie, en toen Ayala de bal behendig in eigen net deponeerde was de wedstrijd wel gelopen. Mijn observatie dat Brazilie gewoon beter was leek me er eentje om maar voor me te houden. Na afloop was het operatie stofwolk; binnen een paar minuten was de hele kroeg leeg. Maar.... pragmatisch als we zijn hebben we toen de Braziliaanse kroeg een straatje verder opgezocht. En zo werd het toch nog een leuke avond!

Hasta luego ;-)

6 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

hoi daco en karina!!!
ziet er wel super uit zeg jullie in gala....een mooi koppel en kan me voorstellen dat jullie zo snel bij de top werden ingelijfd. ja..die voetbalwedstrijd slaan we maar even over. heeft henk jullie al de naam en adres van de voorzitter van de hollandse club gegeven....die kent hij!!!wat is de wereld toch klein.
wij gaan ook skype installeren, moeten alleen even een microfoontje en webcam aanschaffen, kunnen we ook communiceren, lijkt me leuk.
hier volop vakantietijd, familie heins zit in frankrijk en de fietsers onder hen gaan de mont ventoux beklimmen...ben benieuwd wie er als eerste boven is.
wij gaan begin augustus met fam. van spanning naar frankrijk, de auvergne.heb er wel zin in.
jullie genieten van alle geneugten van bsas, goed om te zien en te horen.
vanuit bussum, de groeten van kees en henny.

Harm zei

De vraag bij het zien van de foto's is: Wie buigt er naar links en wie naar rechts?
Blijkbaar is dat voor Daco voor en na de wedstrijd tegen Brazilie wat anders, en voor Karina weten we dat niet.

Voetbal in Zuid Amerika? Als je de uitslag van Argentinie - Peru 1978 niet begrijpt (21 juni 1978, 6-0, waardoor niet Brazilie maar Argentinie de finale bereikt), begrijp je 'iets' niet. Maar Daco ontdekt een hoop!

Pronkjuweel zei

Sjonge, jonge, jonge, dat mijn kleine petekind zich toch zo kan vermommen, klasse !!!!! Ook Karina, zeer stijlvol, je ziet ware klasse verloochent zich niet. Het gedrag na die voetbelwedstrijd valt me wel een beetje van jullie tegen, lijkt een beetje op overlopen, maar alleh, het zij jullie vergeven. Vanavond heerlijk bij M&M gegeten en nog even e.e.a. doorgenomen voor de fstiviteiten van a.s. zondag. Hetste hangijzer daarin is de vraag WEL of geen partytent, de dames zijn voot, maar de enige heer???? is tegen. Je hoort het nog . XKa

Arthur Noniem zei

Hoi Pato,

ziet er leuk uit, maar mij is niet helemaal duidelijk waarom de lessen niet helemaal goed gaan (en dat interesseert mij toch tijdens mijn huidige studie!).

Verder wil Flor je graag weer eens spreken, dus wij kijken elke dag rond 7uur of je aan de Skype bent.... (dit ter info)


ttfn
Micha

Pronkjuweel zei

Goedesmorgens jongenlui.
Het is nu 11 uur in den ochtend en Micha heeft Sanne om 10 uur opgehaald om hem te helpen met de voorbereidingen van het grote festijn van heden middag. De zon schijnt en als die het, tegen de voorspellingen, nog ff volhoudt tot een uurtje of 7 vanavond is iedereen blij en droog. De tent is en blijft nog even een hekel punt, maar we zijn wel al zover, dat we een zeil neer mogen leggen tegen de optrekkende kou en nattigheid.
Alles gaat goed komen en je hoort en natuurlijk snel van. XKa

Pronkjuweel zei

Het leek er gisteren toch nog even op dat de tent het ging redden, hij was reeds ingeladen en bij het monumentje weer uitgeladen, maar helaas het bleef druppen, op dat moment, en toen werd er door Micha en Henk besloten om het toch maar gewoon thuis te vieren, dus alles weer de garage in en verkassen naar H'sum en daar bleef het nog lang droog en erg gezellig. Zo, jullie zijn ook weer op de hoogte en ik zou zo zeggen, zet weer eens wat nieuws op je blog, dan kunnen wij er weer op inspringen XKa