maandag 2 juli 2007

De eerste post!

Ja, ik weet het, het template ziet er niet uit. De nationale kleuren van Argenitinië leken me heel toepasselijk, maar op het scherm ziet het er nog wat anders uit dan in mijn hoofd. Ga ik aan werken, maar voor nu kan ik me voorstellen dat de content even belangrijker is!


Ik ben dus veilig aangekomen. Na een wederom lange vlucht, waarbij slapen er niet echt inzat (de meneer achter mij had kniepijn en dus kon mijn stoel niet zo ver naar achteren) stond ik zaterdagochtend netjes op tijd op Ezeiza. Karina had me al gebeld toen ik in Milaan was dat ze niet op het vliegveld was om mij op te halen. Dat had weer te maken met een ietwat onhandige timmerman die vrijdag wel even een kastje in haar slaapkamer zou bouwen. De man ging vol in de weer met zijn boormachine en raakte al bij zijn tweede poging een waterleiding. Gevolg: lekkage en geen water beschikbaar in Casa Esquivel. Gelukkig had ze via via via (zo gaat dat hier) een loodgieter op de kop weten te tikken die zaterdagochtend om 8 uur wel een gaatje had om het gaatje te vullen. Toen ik met de taxi aankwam bleek deze professional het klusje al bijna geklaard te hebben, zodat ik na 3 uur wachten op het uitharden van een welverdiende douche kon genieten.


Het weekend was rustig, lekker gegeten en gisteren alvast een Braziliaans straatfeestje in Palermo meegepikt. De caipirinhas waren meer dan de moeite waard.


En vanochtend dus mijn eerste spaanse les, ware het niet dat mijn lerares ziek is. Het is echt winter hier. Afgesproken dat ik nu woensdag ga beginnen. Heb ik nog even de tijd om te acclimatiseren, dus op zich helemaal niet ongunstig. Deed me ook weer een beetje aan de uitvaluren op het Vitus denken trouwens.


De plannen voor de komende dagen:

- vanavond om 22:00 Argentinië - Colombia voor de Copa America

- morgen welkomstfeestje namens de vrienden van Karina

- woensdag de Nederlandse borrel in Café van Koning

- het weekend naar Bariloche, kleine vakantie gecombineerd met het werk van Karina. Zaterdag weg, dinsdag terug.

- 12 Juli Gala van de Europese club alhier. Ik moet nog uitzoeken hoe ik een smoking ga huren.


Maandag is het hier trouwens dia de la bandera, een nationale feestdag. Ik ben benieuwd!


En nog eentje uit de categorie sterke verhalen: Het blijkt dat de winnares van de Argentijnse Big Brother, Marianela (zie foto), uit dezelfde stad komt als Karina. Sterker nog, de zus van Karina, Stella, is haar gynacoloog. Nou schijnt er woensdag a.s. een grote modeshow in Bs As te zijn waarvoor Marianela ook is uitgenodigd. De moeder van Marianela maakt zich echter wat zorgen over de invloeden van deze grote enge stad op haar dochter en heeft via Stella het verzoek gedaan of Karina niet naar die modeshow kan gaan om een klein oogje op haar dochter te houden. Wie weet is het woensdag a.s. dus rubbing elbows met de rich and famous van Buenos Aires....


Vanuit een zonovergoten Bs As allemaal het beste!

5 opmerkingen:

Harm zei

De planning:
* Nieuwe nationale kleuren voor Argentinie. Immers die kleuren zien er niet uit.
* Voor de Ollanders af en toe vertalingen in de blog plaatsen. (caipirinhas)???

De voornemens:
* Foto's plaatsen. Lelijke meisjes kleine afbeeldingen, mooie meisjes grote afbeeldingen.


De opties:
* Loodgieters bedrijf of aannemers bedrijf beginnen...

De events:
* Genieten...

Pronkjuweel zei

toch kunnen openen en nu zelfs reageren!!!!!
dat loodgietersbedrijf....of misschien wel een timmerbedrijfje...is dat niet wat...kun je loodgieterswerkzaamheden voorkomen...of veroorzaken....twee bedrijven lol!!!!
wordt genieten zo te lezen...we hopen je volgende stukje snel te lezen.
groetjes aan karina en tot......henny

Judith zei

Ben weer heel erg benieuwd naar al je avonturen in het verre Argentina! Maak er wat moois van Daco!

Pronkjuweel zei

Geen idee hoe ik hier ben beland, maar ik ben er. Ga het zometeen stap voor stap terugdoen dan weet ik het , misschien, voor de volgende keer. Leuk al zo snel je weblog, wat meer sjeu mag idd wel, maar dat komt vast goed op termijn. Wij zitten hier nu midden in de verjaardag van Sanne en het regent ook nog steeds, goed voor de tuin moet je maar denken, alhoewel die nu wel zuipverschijnselen begint te vertonen. De schoolvakantie is nu officieel begonnen en Sanne's rapport met 3 zevens 2 negens en verder achten doet mij denken aan de dingen die ik nooit voor elkaar heb gekregen. Gelukkig lijdt ik er niet onder. We bloggen gauw weer, dikke kus voor Karina en tot gauw XKa

El Pimo zei

Hey hallo Daco,

Goed dat je weer een blog hebt. Zal het op de voet volgen en tot dusver alweer behoorlijk herkenbaar! Dat 'vlees restaurant' ...zeg het maar gewoon, maak mij maar gek, ik weet heus wel dat je het over Alberto's hebt ;-) Gelukkig heeft die tent nog bestaansrecht ondanks mijn afwezigheid ;-) En skien in Bariloche, gaaf he? Grisu was ook gezellig hoorde ik ;-) Ron vond het ook zeer geslaagd. Het ruikt hier behoorlijk, zo 'stinkend' jalours ben ik...

Daco, een te gekke tijd daar aan de overkant van de plas. Veel plezier!

Saludos,

Pim

P.S. Ik neem aan dat je nu ook je charmante skipak draagt in BSAS, zo koud is het daar.
P.S.2 Viva Argentina komende zondag. Bij winst zal het op een ongekend groot feest uitdraaien. Ik ga het zeker op tv volgen.