donderdag 12 juli 2007

Bariloche

We zijn terug uit Bariloche. Vraag niet hoe, want er zijn hier wat problemen met radars, luchtvaartpersoneel en bevroren vliegtuigen. Onze terugvlucht stond voor dinsdag 15:10, en uiteindelijk zijn we even na middernacht vertrokken. Ik lag dus om 3 uur in het mandje en heb uitstekend geslapen.


Maar laat ik bij het begin beginnen. Karina moest voor haar werk afgelopen dinsdag in Bariloche zijn. Omdat maandag onafhankelijkheidsdag was leek het een mooie gelegenheid om er een lang weekendje van te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag op het vliegtuig gestapt en naar het westen gevlogen. Zondag zijn we naar Cerro Catedral, het skigebied van Bariloche geweest om een beetje te hangen en van het weer te genieten. Maandag besloten om toch maar een dagje te gaan skien, ook al omdat het strakblauw was. Het enige jammere is dat Karina niet kan skien. Maar: spulletjes gehuurd (in de jaren 70 had ik absoluut de show gestolen in mijn vaalgroene te grote ski-overal met lichtgroen/oranje/paars afgebiesde handschoenen) en met de stoeltjeslift (aerosillas) naar boven. Ik heb wat rondjes gemaakt terwijl Karina van de zon en het uitzicht genoot. En ik moet zeggen: dit doet niets onder voor Europa. Mooie pistes, verse sneeuw en relatief rustig.



Na afloop van het skien hadden we afgesproken met Ron, een Nederlandse vriend van Pim (wie kent hem niet!) die in Barliloche woont. Gezellig gegeten (vlees!), daarna gedronken en nog later gedisco't. Die ga ik zeker vaker spreken. En dinsdag dus het vliegveld drama. We kwamen om 14:00 bij het vliegveld aan, en toen werd al snel duidelijk dat we vrij hadden tot tenminste 21:00 dezelfde avond. Dus: bus terug naar het centrum, borrelen, en daarna eten (vlees!) bij hetzelfde restaurant als de dag daarvoor. Wij zaten dus netjes om 20:00 aan tafel, waarna om 20:05 het licht (naar later bleek in heel Bariloche, en tot 12:00 de volgende middag) ermee ophield. Maar geen probleem, er bleek een noodagregaatje te zijn, en vlees grillen gaat ook prima bij het licht van een zaklamp. Om 20:45 een taxi naar het vliegveld genomen, en uiteindelijk weer veilig aan de Avenida del Libertador beland.


Ik ben inmiddels ook begonnen met mijn Spaanse les. Het gaat nog niet zo heel snel, maar poco a poco komen we er ook. Ben niet heel erg tevreden over de kwaliteit, dus ben nu de alternatieven aan het bekijken. Van Ron heb ik de gegevens van een lerares uit Bs As gekregen. Benieuwd of dat wat is.



De losse flodders voor vandaag:


- afgelopen maandag sneeuwde het in Buenos Aires (http://www.nu.nl/news/1147263/20/Zuid-Amerika_verrast_door_sneeuwval_%28video%29.html). Voor de quiznighters: dat was voor het eerst in bijna 90 jaar, de laatste keer was 22 juni 1918!?!


- De verkiezingen komen er weer aan: de huidige president, Kirchner, is door zijn termijnen heen en heeft nu zijn vrouw (zie foto) als kandidate naar voren geschoven. De overeenkomsten met Vanessa Breukhoven berusten op louter toeval.


- De traditionele Nederlandse borrel in cafe "Van Koning" viel een beetje tegen; vanwege de vakantie was er vrijwel niemand.....

- Argentinie heeft de finale van de Copa America gisteren gehaald door met 3-0 van Mexico te winnen. Wonderschone goal van Messi. Zondag om 17:00 mijn tijd (22:00 jullie) de finale tegen Brazilie. Lijkt me een mooi excuus om de kroeg op te zoeken; ik ben benieuwd wat er gebeurt als "we" winnen....

- Er is hier een heuse energiecrisis. Autogas (waar alle taxis hier op rijden) is al op de bon. Je ziet in het centrum dus minder en minder taxis.

- Het Marianela-verhaal heeft al een vervolg gekregen. Vorige week heeft Karina gelunched met haar en haar moeder, de afspraak staat om binnenkort nog eens af te spreken. Het schijnt erg grappig geweest te zijn; iedereen die langskwam bleef staren en vroeg zich zichtbaar af "is het d'r nou of niet".

- Vanavond (12 juli) het gala ter viering van het zoveeljarig bestaan van de Europese Club hier. Omdat Sander te beroerd was om mijn smoking (met 120 euro in de rechterbroekzak) even te komen brengen heb ik er eentje moeten huren. Nu nog iets van schoenpoets regelen.

Voorlopig amuseer ik me nog steeds uitstekend, ik blijf dus nog even. Saludos vanuit een koud maar strakblauw Bs As!

Foto's van Bariloche: http://picasaweb.google.com/Daco.Bogaard/Bariloche

5 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

....zit je er zo kort...reageert er geen hond op je berichten!!!!!!
vond het ontzettend leuk jullie vanavond bij tonny via skype te horen en te zien...morgen komt koert eten, zal hem vragen om skype bij ons te installeren. wie weet kunnen we elkaar dan ook eens spreken en als we een webcam hebben ook nog zien.....nou ja, weet niet of het daar leuker van wordt!!!
in ieder geval het allerbeste en lekker weer schrijven op je weblog, kunnen we je een beetje volgen.
groeten voor jou en karina en tot......kees en henny.

Pronkjuweel zei

en voor vandaag.....heel veel kijkplezier bij DE wedstrijd...wij zullen duimen voor argentinie!!
henny.

Pronkjuweel zei

Aangezien Sanne had afgesproken met 'n vriendinnetje ben ik ietwat eerder van het partijtje van je moeder weggegaan gister, dus heb ik het skype en webcam gebeuren gemist, helaas-pindakaas. Hebben ze in die kroeg Van Koning ook bitterballen??????anders komen we niet hoor. Lijkt me i.d.d. geinig zo'n lunch wat Karina heeft gehad met zo'n BA-er aan je tafel, want ik neem aan dat die Marianela wel valt onder BA-ers.
Hier is het niet echt koud, ook niet lekker warm, vooral wat vochtig, om niet te zeggen zeiknat en de blauwe lucht vertoont hier ernstig veel grijze vlakken, zoveel zelfs dat je je afvraagt of het ooit nog blauw zal worden.Wij wilden vanavond een sateetje gaan eten bij Ome Ko op het terras, altijd leuk met dat gekrakeel van die bootjeseigenaren, maar het zal Het Hert wel worden, geheel overdekt. Veel plezier met voetbal vanavond en dat de beste maar moge winnen en dat is natuurlijk Argentinie. Dikke XXXXXvoor Karina en jou van je aller-aller-allerliefste peettante.

Annemarie zei

He daco!
leuk om te lezen hoe het daar met je gaat, gaaf dat je hebt geskied, dat had ik nou net niet verwacht!
ik lees je!
liefs van annemarie (van sander, die van de smoking, is het nog goed gekomen?)

Pronkjuweel zei

Moet heerlijk zijn als je nog zo kan groeien in een skipak!
Ik kwam wat later op je moeders feestje, dus heb ik ook de skypesessie gemist; gelukkig komen de berichten van jou en Karina gewoon door.

Zoek nog even door voor die Spaanse lerares, daar hebben anderen ook weer voordeel van. Je vermaakt je er niet minder om! Heb je Evie's G-mail (2x) ontvangen?
We bereiken hier tropische temperaturen,'m'n achtertuin lijkt de bush wel, de tegels worden niet meer droog.

De overbuurman heeft inmiddels een ijzeren latje op het plateau geplaatst, dus kan weer heerlijk vanuit mijn bed detectives volgen, zonder dat je tv naar voren kantelt.

Houd het lekker gezellig/warm in jullie huis, en tot de volgende berichten.

gr. Berry