dinsdag 18 december 2007

Update

Zoals vorige keer gemeld ging het niet goed met een tante van Karina. Uiteindelijk is ze afgelopen zaterdagmiddag overleden aan de gevolgen van een infectie. Haar man en een zus van haar man (een oom en tante van Karina dus) hebben de laatste paar dagen in ons appartement gelogeerd, en ik ben nadat Karina donderdag met haar nichtjes naar Tucuman was vertrokken steeds meegeweest naar het ziekenhuis. Niet de meest vrolijke periode dus. Er waren zaterdag nog een aantal problemen met het lichaam dat niet vervoerd mocht worden omdat er wat papieren kwijt waren, dus zondag om 8 uur moesten we ons melden bij het registro civil om dat op te lossen. Dat was snel gepiept (gelukkig), zodat het halen van de vlucht naar Tucuman voor oom en tante geen probleem was.  Gisteren was de begrafenis in Tucuman, ik begreep van Karina dat dat ook een emotionele bedoeling was. Karina blijft in Tucuman, ik werk tot en met donderdag. Deze week ben ik dus nog in Bs As. Vrijdag a.s. vlieg ik om 6:20 's morgens (best vroeg) naar Tucuman om daar de kerst te vieren (bij een gemiddelde temperatuur van 40 graden). De 26ste vliegen Karina en ik terug naar Bs As (we hadden tickets voor de 25ste, maar ivm een conflict tussen de gouverneur en de regering/vliegtuigmaatschappij mag er de 25ste niet gevlogen worden), waarna we de 27ste in het vliegtuig naar Nederland stappen om oud en nieuw in de andere huiselijk sfeer door te brengen. Kortom: voorlopig geen updates hier; half januari pik ik het weer op. Plezier en voorzichtig met vuurwerk!

Blogged with Flock

1 opmerking:

Pronkjuweel zei

wat een gedoe met die tante zeg, nou ja als ze maar niet teveel heeft geleden. Hoe oud was ze trouwens want daar meldt je niets van. Ze worden wel snel weggewerkt daar, zaterdag dood en maandag begraven, daar doen wij toch iets langer over. Sturen ze wel kaarten etc etc.? Dat zal dan wel niet want die bereiken de mensen nooit op tijd, het zal dus wel een familieaangelegenheid zijn. In ieder geval komen jullie naar Nederland en dat is toch wel weer erg leuk, iedereen verheugt zich erop een glimp op te vangen. Dikke XXX voor jullie allebei van je aller-aller-allerliefste Peettante.