donderdag 22 mei 2008

Vijf dingen die ik 14 dagen geleden nog niet wist

1-Hurley is een Argentijn
De niet-Lost-kijkers zullen dit niet begrijpen, maar voor de wel-Lost-kijkers een schokkende onthulling: Hurley is Argentijn en neemt elke dag om 8:30 de 41 Munro-Once.

2-Bonarda rules!
Vorige week met Karina en haar zus Carolina naar een grote wijnproeverij geweest en een hoop geprobeerd. Veel champagne, alle grote merken waren vertegenwoordigd, maar degene die is blijven hangen is de Bonarda van San Cristobal. Ik kende de druif niet, maar ga hem zeker vaker drinken. Net als trouwens alle andere wijnen van San Cristobal; aardige mensen en dito wijn. Geen idee of het in Nederland te krijgen is, maar mocht je er eens tegenaan lopen: kopen!

3-Avocados en kranten gaan goed samen

Degenen die mij kennen weten dat ik nooit te beroerd ben om tips te geven. De absolute topper is nog altijd “als je Irish Coffee maakt, en je klopt de slagroom, en je denkt dat 'ie bijna klaar is, dan is 'ie al klaar”. Sinds vorige week heb ik er dankzij Karina en haar Abuela weer een gouden bij: “Als je avocados koopt die nog niet rijp zijn, maar je hebt ze een dag later al nodig, wikkel ze dan één voor één in een krant, dan zijn ze de volgende dag perfect”. Graag gedaan, por nada.

4-Gaston Lacorte is een goeie squasher
Omdat mijn vaste squashtegenstander Bas geniet van een vakantie in Brazilië sta ik tegenwoordig elke woensdag op de baan met Gaston. Bas had me al gewaarschuwd: Gaston kan squashen. Nu drie keer geweest en drie keer verloren. Maar het blijft wonderlijk genoeg wel leuk ;-)


5-De boerenstaking is voorbij

Zoals bekend was hét thema de afgelopen weken in Argentinië de staking van de boeren. Gisteren is bekend geworden dat de regering en de boeren een akkoord hebben bereikt en is de staking opgeheven. Wat het akkoord precies inhoudt is tot op heden onduidelijk, maar we kunnen in ieder geval beginnen met het leegeten van de vriezer. Want die hadden we tot aan de nok (wijj hebben een vriezer met een nok!) toe gevuld met vlees, voor de zekerheid. En gelukkig dient de volgende staking zich alweer aan: vanaf vanmiddag stoppen de benzinestations met werken; alleen ambulances en brandweer kunnen nog tanken. Wordt ongetwijfeld vervolgd......

3 opmerkingen:

Pronkjuweel zei

Hoi Duc, nou ik heb ook nog nooit van de Bonarda druif gehoord, maar ach, als het vocht smaakt zal het jou toch worst wezen waar en hoe hij gemaakt wordt, als ze er maar genoeg van bottelen.
Wij zijn net terug van een cruise op de Middellandse zee, ter gelegenheid van ons 20-jarig bestaan samen. Was erg leuk, hadden we nog nooit eerder gedaan, maar volgens mij bestat er geen luxere manier van reizen. 's Nachts varen en overdag allerlei steden bezocht, de moeite waard, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ik had e.e.a. geboekt en als verrassing gehouden voor Sanne en Henk en Sanne was in de vaste overtuiging dat we naar jullie zouden gaan, dat ging dus mooi niet door, maar dit vonden ze allebei gelukkig ook wel erg leuk. We spreken elkaar weer gauw, hoop ik, kus voor Karina en voor jou. XKa

Pronkjuweel zei

1 ding dat ik 2 weken geleden nog nioet wist:
Nederland zit in de 1/4 finale`van de EK!!!
Wat 'n feestje is de EK tot nu toe!

gr. Berry

Harm zei

De laatste blog is van mei 2008. Je gaat toch net als Wim de Bie niet stoppen...?